رئیس اتاق اصناف یاسوج:برای صنوف گران فروش برنامه ریزی خاصی داریم /13 هزار واحد صنفی فعال در شهر یاسوج داریم/کیفیت نان یاسوج تغییر می کند/نمایشگاه پاییزه در شهر مادوان برپا می شود

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه وبویراحمدا بابیان این که ۱۳ هزارواحد صنفی در شهر یاسوج فعالیت دارند گفت: برای صنوف گران فروش برنامه ریزی خاصی در دست اقدام داریم .

به گزارش پیک ملت: مهرداد الهی در نشست ۳۰ مرداد با خبرنگاران،افزود: ۱۳ هزار واحد صنفی در شهر یاسوج فعالیت دارد که ۱۲۹۶۳ دارای پروانه کسب هستند و ۲۰۰۰ فاقد پروانه کسب و درهمین خصوص  ۹ نیرو بازرس فعالیت دارند که ۶ نفر آن در سطح بازار نظارت بر بازار و قیمت ها را بر عهده دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الهی اظهارکرد:دوشنبه هر هفته نظارت بر قیمت کالاهای اساسی رصد می‌شود و کف بازار رصد و بررسی می‌شود در بعضی کالا ها قیمت نسبت به استان‌های همجوار و حتی مرکز تفاوت دارد یکی از علل تفاوت قیمت هاغ در شهر یاسوج نسبت به استان های همجوار فاصله ما از مرکز تولید تولیدی و اینکه زیرساخت تولیدی در استان ما وجود ندارد است.

مهرداد الهی بااعلام این خبر که نمایشگاه پاییزه در شهر مادوان هم برگزار می شود اظهارکرد: برای صنوف گران فروش برنامه‌ریزی خاص داریم تصریح کرد:برای تنظیم قیمت‌ها سالانه سه نمایشگاه خواهیم داشت وضعیت کیفیت و کمیت و قیمت را  برای رضایت بیشتر مردم  در نمایشگاه مدنظر خواهیم داشت.

رئیس اتاق اصناف یاسوج در خصوص قیمت و کیفیت نان هم گفت:هر چند که قیمت نان نسبت به استان های همجوار ما منصب تر است اما مردم نسبت به کیفیت نان به شدت معترض هستند که با بررسی های انجام شده کیفیت نان طی دو هفته اخیر تغییر می‌کند و نان با کیفیت بهتر به مردم عرضه می شود.

وی گفت: اتاق اصناف یاسوج، ۲۵ اتحادیه دارد، گفت: در گام اول شروع به کار مدیریت جدید، بررسی مشکلات ساختاری اتاق در دستور کار قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الهی،همچنین بررسی قیمت‌ها و نظارت بر بازار را مهمترین وظیفه اتاق اصناف برشمرد و افزود: در مدت ۴۰ روز مدیریت جدید اتاق، ۱۳۰۰ اخطاریه گزارش شده که ،۶۲۰ مورد به اتحادیه‌ها ارسال شد.

وی گفت: از ۲۱۱ مورد شکایت ۱۱۳ در اتاق حل و فصل شد، ۵ مورد به تعزیرات ارسال و ۹۳ مورد در دست اقدام است.

وی از کاهش ۱۲ درصدی قیمت مرغ خبر داد و گفت: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد،  و در خصوص قیمت مرغ که کمی دراستان ما بالاتر است نامه‌ای به مراجع بالاتر نوشته شد جلسه‌ای برگزار شدو تصمیم بر این شد که در بحث قیمت مرغ اگر تامین کننده‌ها بتوانند قیمت مرغ را برای مزاکز توزیع با قیمت مناصب تر تامین کنندبا تامین کننده ای خارج ازاستان

الهی بیان کرد: در واحد آموزش اتاق اصناف تغییراتی ایجاد شده که ان‌شاالله، بزودی شاهد نتیجه مثبت این تغییرات باشیم.

این مسئول در خصوص وضعیت گرانفروشی لوازم یدکی خودرو هم بیان کرد: در بحث لوازم یدکی خودرو هم کیفیت مطرح است  و هم کالاهای تقلبی و از یک طرف هم قیمت‌ها  و دیگر مشکل بازار به دلیل همکار نکردن شرکت‌های تولیدی اما تاکنون مراجع نظارتی ما نتوانسته اند نظارت کافی را بر عرضه لوازم یدکی خودرو داشته باشند.