دبیر اجرایی اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پیشگیری از گران فروشی ،طرح نظارت بر بازار شب یلدا در یاسوج آغاز شده و تا شب یلدا ادامه دارد.

هاشم قاسمی موردراز  روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان اتاق اصناف بر قیمت انواع کالای شب یلدا شامل شیرینی،خشکبار، آجیل ،انواع میوه به ویژه هندوانه ،انار و ملزومات تزیینی شب یلدا در شهر یاسوج نظارت می کند.

وی بیان کرد: بازرسان با جدیت و بدون چشم پوشی با گران فروشی،درج نکردن قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و سایر تخلفات در بازار شب یلدا نظارت و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد:هم اکنون هر کیلوگرم پسته فندقی شور و خام چهار میلیون و ۷۱۰ هزار ریال،پسته احمد آقایی شور و خام پنج میلیونن و ۵۷۰ هزار ریال ،پسته اکبری دست چین ۶ میلیون ریال،مخلوط اصیل با تخمه ژاپنی چهار میلیون ریال،آجیل مخلوط پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و تخمه کدوی ایرانی گوشتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و تخمه کدوی گوشتی یک میلیون و ۹۰۰ هزار ریال در بازار یاسوج به فروش می رسد.

قاسمی ادامه داد: همچنین قیمت هر کیلوگرم انار ۴۵۰هزار ریال، هندوانه کیلویی ۲۰۰ هزار ریال، سیب (سفید و قرمز) کیلویی ۴۵۰هزار ریال، هر کیلوگرم کیوی ۵۶۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی تاکید کردد: ۵۰۰ تن هندوانه برای عرضه در روزهای پایانی فصل پاییز امسال در یاسوج تامین شده و این میزان میوه ضروری شب یلدا از سوی ۱۷۰ واحد صنفی عرضه می شود.

قاسمی ابراز کرد:هیچ کمبودی در بازار استان برای میوه شب یلدا وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم گرانی میوه و آجیل شب یلدا را به شماره تلفن ۱۲۴ گزارش دهند تا با متخلفان برخورد جدی شود.